Studievalg

På StudieInfo møder gymnasie-elever fra hele landet DTU

StudieInfo er et landsdækkende online studieinformationsarrangement, der når ud til elever på 168 ungdomsuddannelser i hele landet. DTU deltager med et engageret hold af studerende og ansatte, der fortæller de måske kommende studerende om DTU’s uddannelser.

Adam og Annika til StudieInfo
 Annika og Adam chatter med gymnasieelever i en live session på StudieInfo. Foto: Mie Harthing Egefelt.

Fakta

StudieInfo introducerer til uddannelsessystemet og tilbyder derefter videooplæg fra uddannelserne. Herefter begiver eleverne sig videre ind på uddannelsernes virtuelle messestande, hvor de kan chatte med studerende, og få svar på spørgsmål om alt fra fagligt indhold og undervisning til studiemiljø.

Hvert arrangement varer en time. Læs om StudieInfo

Christina Madvig Christensen

Christina Madvig Christensen specialkonsulent, cand. scient. Afdeling for Kommunikation og Medier